Tipy pre analýzu konkurentov pre malé firmy

Už ste niekedy chceli, aby ste vedeli, čo vaši konkurenti dosiahli? Že by ste mohli legálne špehovať popredné podniky vo vašom odbore alebo oblasti, aby ste zistili, ako získavajú zákazníkov, prečo vás outsourcingu alebo aké sú ich plány? Dobrou správou je, že môžete, a zhromažďovanie inteligencie analyzovať svojich konkurentov je jednoduchšie, než si myslíte. Tu je 15 spôsobov, ako získať konkurenčné spravodajstvoanalýza.jpg
 
1. Identifikujte svojich konkurentov
Pravdepodobne poznáte niektorých svojich konkurentov. Ale nemusíte si byť vedomí všetkých. Ak ich chcete identifikovať, prejdite na stránky Google, Bing, Facebook a YouTube a vyhľadajte typ svojho podnikania. Urobte si zoznam piatich najlepších spoločností, ktoré sa zobrazia a skopírujú ich názvy domén.
 
Pozrite sa na miesto, kde sa vaši špičkoví konkurenti zobrazujú vo vyhľadávacích zoznamoch a analyzujte popisy, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Tieto opisy vám môžu poskytnúť informáciu o tom, kto je ich cieľový trh, alebo čo vyhľadávače považujú za dôležité pre ich stránky.
 
2. Hľadanie špecifických produktov a kľúčových slov
Je pravdepodobné, že váš typ podniku môže predávať viac ako jeden produkt alebo službu a títo zákazníci a zákazníci môžu tieto produkty a služby označovať za rôzne veci. Ak chcete zachytiť niektoré variácie – a zistiť, ktorí vaši konkurenti sa nachádzajú – vyhľadávať jednotlivé produkty alebo služby, ktoré predávate, a zistiť, aké spoločnosti sa zobrazujú na prvej stránke výsledkov vyhľadávania. Potom zopakujte vyhľadávanie pomocou variácií názvu produktu alebo služby. Napríklad, ak si starostlivosť o trávnik, hľadať údržbu trávnika, kosenie trávy a terénne úpravy okrem starostlivosti o trávnik. Zoznam spoločností, ktoré sa zobrazujú v každom vyhľadávaní.burza.jpg
 
3. Navštívte webové stránky svojich najlepších konkurentov
Aké informácie alebo produkty majú konkurenti na svojich webových stránkach? Majú blog? Ako zobrazujú, čo predávajú? Vedú špeciálne akcie? Majú na stránke posudky alebo prípadové štúdie alebo videá? Aké titulky používajú na každej zo svojich stránok? Sú ich stránky ľahko navigovateľné? Ako to, čo podporujú a ako vyzerá ich stránka v porovnaní s vašou? Zobrazuje sa na každej stránke ich meno, adresa a telefónne číslo? Majú e-mailový prihlasovací formulár na prominentnej pozícii na svojich stránkach?
 
4. Sledujte konkurentov na sociálnych médiách
Informujte sa o nových produktoch, ktoré má váš konkurent v dielach a kedy ich vydajú, a to tak, že budú sledovať svoje stránky Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram a Pinterest. Ak viete, kto sú niektorí zamestnanci, zistite, či títo zamestnanci majú profily a stránky na ktorejkoľvek zo sociálnych sietí a sledujú ich.

Back To Top